سیستم های اعلام و اطفاء حریق در دیتاسنترها
نوشته شده توسط : bamana

همانگونه که در مقاله قبلی در رابطه با سیستم های اعلام و اطفاء حریق در اتاق سرور صحبت شد، استفاده از سیستم های اعلام و اطفاء حریق در اتاق سرور (دیتاسنترها و مراکز داده کوچک) و همچنین طراحی و اجرای اصولی و استاندارد این گونه سیستم های در اتاق های سرور دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. اطلاعات در سازمان ها به بخش های مختلف اطلاعات مالی(حساب ها و کارکنان) امنیتی از قبیل اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده بسته به نوع سازمان تقسیم بندی می شود. همچنین امنیت و محافظت فیزیکی و حفاظت از حریق سرورها و دستگاه های ذخیره سازی اهمیت بالایی دارد.

اعلام حریق در دیتاسنتر

در سیستم های اعلام و اطفاءحریق، دو نوع عملیات اعلام حریق و اطفاء حریق می تواند انجام پذیرد. ابتدا باید از سیستم های اعلام حریق جهت شناسایی حریق استفاده نمود و پس از آن با استفاده از سیستم های اطفاء  حریق، آتش سوزی مشخص شده را مهار کرد. بطور عمومی، آتش سوزی های بزرگی که در سطح شهر در ساختمان ها رخ می دهند، فقط بر اثر یک آتش سوزی بسیار کوچک تشکیل می شوند و صدمات جبران ناپذیری در پی دارند. از این رو یک دیتاسنتر یا اتاق سرور، بدلیل استفاده بیش از حد از سخت افزارها، یک سیستم اعلام حریق بسیار پرقدرت و حساس برای آن مورد نیاز است. به همین دلیل نوع تجهیزات اعلام حریق در این نوع مکان ها بسیار مهم است که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

کنترل پنل مرکزی سیستم های اعلام و اطفاء حریق

این کابل حرارتی که در دو نوع متعارف و آدرس پذیر می باشد که در دما های مختلف عمل کشف حریق را به صورت حرارتی انجام می دهد. فرض کنید رَک های شما در کنار و پشت آن حرارت بالایی دارند و سیستم کولینگ ظرفیت خنک کردن تمام نواحی آن را ندارد. به وسیله این کابل خطی که در دماهای ۶۸ درجه ۸۶ درجه و ۱۰۸ درجه کارایی دارند چنانچه دما در محیط به بالاتر از از دماهای ذکر شده برسد این کابل زوج سیستم که از یک طرف به پنل مرکزی متصل شده با یک اتصال کوتاه سریع به کشف نقطه ای که حریق در حال شکل گرفتن است کمک میکند پس میتوان در امتداد و داخل رکها این کابل خطی را به عنوان یک تجهیز اعلام حریق حرارتی استفاده نمود. این کابل نیز در تجهیزات ایمنی و آتش نشانی و همچنین سیستم های اعلام و اطفاء حریق مورد استفاده قرار می گیرد.

ادامه مطلب





:: برچسب‌ها: اطفاء حریق دیتاسنتر , اعلام حریق دیتاسنتر , ایمنی دیتاسنترها , تجهیزات ایمنی و آتش نشانی , سیستم های اعلام و اطفاء حریق , سیستم های اعلام و اطفاء حریق در دیتاسنترها , ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: